De Keizer verkoopt sigaren, maar met weinig succes. Ze zijn vies. Alleen de vrienden van de kaartclub kopen ze nog. Zijn zoon Kareltje heeft een groot hoofd. Die zal wel slim zijn, denkt De Keizer. Hij wordt vast advocaat. Maar Kareltje kan niet leren en wordt gepest.
Zo loopt niets in het leven van de sigarenverkoper zoals hij het graag wil.
Willem Elsschot is een van de belangrijkste Nederlandstalige auteurs ooit. Hij heeft een onovertroffen stijl en ongekende intensiteit.
Met deze hertaling maken we dit tragikomische verhaal toegankelijk voor minder vaardige lezers.
Thema’s: dood, vriendschap en bedrog,
Auteur: Willem Elsschot
Bewerking: Astrid Elbers
Reeks: Vlaamse Reuzen
Leesniveau: A2/B1
Aantal pagina’s: 56
De bewerking van Een ontgoocheling kwam tot stand met de steun van het Vlaams Fonds voor de Letteren.