Bij een brand in Parijs springt een hond uit een raam. De sjieke meneer Mulder, die tijdens zijn dagelijkse avondwandeling langs de brand komt, neemt hem mee naar huis. De hond opent een andere wereld voor Mulder. Een wereld van zwervers en vluchtelingen. Hij besluit zijn leven om te gooien. Hij wil iets doen, iemand helpen. Maar steeds loopt alles anders.

Adriaan van Dis (1946) is schrijver en presentator. In 2015 kreeg hij een belangrijke prijs voor al zijn boeken en verhalen. Adriaan van Dis heeft zeven jaar in Parijs gewoond en voelt zich nog altijd verbonden met de stad. In De wandelaar laat hij Parijs van twee kanten zien: het mooie Parijs dat rijk is aan cultuur van meneer Mulder. En het Parijs dat overloopt van vluchtelingen en zwervers en dat schreeuwt om aandacht.

 

Op voorraad

Specificaties

Titel De wandelaar
ISBN 978-90-8696-706-3
Auteur Adriaan van Dis
Vertaler / hertaler Jet Doedel
Aantal pagina's 126
Bindwijze Paperback
Illustraties Nee
Taal Nederlands

Inkijkexemplaar

Vaak meebesteld

Lesmateriaal bij: De Wandelaar
€ 25,00