In dit grappige en ontroerende verhaal van Nick Hornby staat een jongen met autistische trekjes centraal. Voeg daar aan toe een licht-hysterische, depressieve, alleenstaande moeder en een eeuwige vrijgezel, en je hebt About a boy. Het boek is ook verfilmd, met Hugh Grant in een van de hoofdrollen.

Marcus, 12 jaar. Will, eeuwige vrijgezel op zoek naar ongebonden seks. Fiona, moeder van Marcus en hopeloos ongelukkig.
In deze setting probeert Marcus er het beste van te maken. Zo forceert hij een etentje met Will, zijn moeder Fiona en zichzelf. Wanhopig zoekt hij naar iets wat deze bijeenkomst samenhang kan geven.

‘Doe toch wat!’, zegt Marcus ineens.
Will en zijn moeder kijken elkaar aan.
‘Praat met elkaar!’, roept Marcus.
‘Maar waarover dan?’, vraagt Will.
‘Gewoon, ergens over. Politiek, films, moord.
Wat
maakt mij het uit?’, zegt Marcus.
‘Zo werkt dat niet’, zegt Fiona.
Marcus doet zijn best, maar het gesprek loopt niet lekker.
De sfeer is een beetje gespannen.

Dan weet hij opeens een goede vraag.
‘Ben jij wel eens getrouwd, Will?’
‘Nee’, antwoordt hij.
‘Fiona, ben jij ooit getrouwd?’, vraagt Will op zijn beurt.
‘Nee’, zegt ze.
Aha, eindelijk! Ze hebben dus tóch iets met elkaar gemeen.



Op voorraad

Specificaties

Titel About a boy
ISBN 978-90-8696-518-2
Auteur Nick Hornby
Vertaler / hertaler Frans van Duijn
Aantal pagina's 112
Bindwijze Paperback
Illustraties Nee
Taal Nederlands

Inkijkexemplaar