Bel ons: 0031 20 520 60 70

Skip to Main Content »

You're currently on:

Makkelijk lezen over voetbal

Binnenkort start het wereldkampioenschap voetbal in Rusland. België start met grote ambitie aan het tornooi. Op 18 juni spelen onze internationals hun eerste wedstrijd tegen Panama.

Voetbal kan je spelen, je kan ernaar kijken en luisteren én je kan erover lezen. In de krant natuurlijk, maar ook in boeken. 

Wij zetten onze boeken waarin het over voetbal gaat voor je op een rijtje:

De voetballer (reeks: Woordwinst, leesniveau A1)

Karim is op zoek naar een job. Maar dat valt niet mee. Een voetbalclub, die vindt hij wel.

Naar De voetballer

Naar de reeks Woordwinst

 

 

Topscorer (reeks: Daar kun je op rekenen!, leesniveau A2/B1)

Jochem is een voetbaltalent. Hij verdient goed en verhuist naar een luxe-appartement. Maar alles dreigt mis te gaan....

Naar Topscorer

Naar de reeks Daar kun je op rekenen!

 

 

De beste (reeks: Misdadig, leesniveau B1)

Een voetbalthriller! Het originele verhaal van Chris Rippen opnieuw geschreven naar lager leesniveau, voor moeilijke lezers.

Naar De beste

Naar de reeks Misdadig

 

 

Dubbelspel (reeks: Schaduwreeks, leesniveau A2)

Sven moet stiekem de plaats van zijn tweelingbroer innemen in het voetbalelftal. Kan dat wel?

Naar Dubbelspel

Naar Schaduwreeks

 

 

Transfer (reeks: BoekenBoeien, leesniveau A2/B1)

Klaas is 17 jaar. Hij is een groot voetbaltalent . Maar wat moet hij tekenen en wat niet?

Naar Transfer

Naar BoekenBoeien

 

 

Voetbalboeken in makkelijk Engels

Ook in het Engels hebben we enkele voetbalverhalen. Ideaal voor wie Engels aan het leren is:

Deel dit bericht:

 

Lezen voor Iedereen

Voor veel mensen zijn 'gewone' boeken veel te moeilijk. Daarom maakt uitgeverij Lezen voor Iedereen romans en werkboeken in eenvoudig Nederlands. Door een eenvoudigere verhaalstructuur, kortere zinnen, grotere letters, eenvoudigere grammatica en makkelijkere woorden. Zo kunnen jongeren en volwassenen die moeite hebben met lezen opeens wél een boek uitlezen. Dat geeft zelfvertrouwen en brengt het plezier in lezen terug.

 

Keurmerk Makkelijk Lezen

Volg ons via Facebook

Bekijk nieuwsarchief

Nieuws