In een oud Engels landhuis klinkt 's nachts geheimzinnig gefluit. Waar komt dit geluid vandaan? En heeft het iets te maken met de jonge vrouw die in het huis is gestorven? Detective Sherlock Holmes zoekt het uit in het verhaal De gespikkelde band. In het tweede verhaal, De man met het litteken, probeert Sherlock Holmes een verdwenen man te vinden. Maar niets is wat het lijkt.

Even dacht ik dat wat ik hoorde fluiten.
Toen hoorde ik een bons.
Het leek of er een zwaar stuk ijzer
op de grond viel.
En toen werd er een sleutel omgedraaid.
Ik stond stijf van schrik.
Juul kwam de kamer uit.
Ze strekte haar armen naar me uit,
haar ogen wijd van angst.


Op voorraad

Specificaties

Titel Twee verhalen van Sherlock Holmes
ISBN 978-90-8696-201-3
Auteur Arthur Conan Doyle
Vertaler / hertaler Helene Bakker
Aantal pagina's 80
Bindwijze Hardcover
Illustraties Nee
Taal Nederlands

Inkijkexemplaar