Hoe is het om op te groeien als kind van ouders die niet zelfredzaam zijn. Die niet kunnen aarden in Nederland. Die vluchten in drank, geweld en ontkenning.
In deze roman vertelt Eus het verhaal van zijn jeugd.

‘Meester, hoe laat is het?’, vraag ik.
‘Bijna half negen’, zegt hij. ‘We moeten nog één
wedstrijd. Hoezo?’
‘Ik moet op tijd thuis zijn.’
‘Als je ouders boos worden, kunnen ze mij bellen.
Dan leg ik het wel uit.’
Ik wil niet weer zeggen dat mijn ouders geen
Nederlands spreken. Ze komen nooit op een
ouderavond. Bij een verplichte afspraak moet altijd
een tolk mee. Dat moet de meester toch weten.

Özcan Akyol (1984) is schrijver en columnist. Hij is ook vaak te gast in praatprogramma’s op televisie.

 

Op voorraad

Specificaties

Titel Turis
ISBN 978-90-8696-471-0
Auteur Özcan Akyol
Vertaler / hertaler Jet Doedel
Aantal pagina's 112
Bindwijze Paperback
Illustraties Nee
Taal Nederlands

Inkijkexemplaar