Bel ons: 0031 20 520 60 70

Skip to Main Content »

You're currently on:

12 - Stil Hart

12 - Stil Hart

Elias heeft het niet makkelijk op school. Hij wordt gepest. Elke dag staat een groepje jongens hem op te wachten. Maar dan ontdekt Elias dat hij superkrachten heeft. Wat zal Lies, het leukste meisje in zijn klas, daarvan vinden?

Elias is nu alleen.
Geen pestkoppen meer.
Alleen hij, in een paarse schemering.
Alle geluiden klinken hol en hebben een echo.
Elias begint te lopen.
Dat kan hij dus nog.
Zonder adem en eigenlijk zonder hart.
Want zijn hart staat stil.

Auteur: Johan van Caeneghem
Voor: jongeren vanaf 10 jaar
Leesniveau: A2
104 pagina’s
Gebonden

Meer over het thema en het verhaal
Hoe het is om gepest te worden? Wat betekent het voor een jongen van dertien om iedere dag met angst in zijn hart naar huis te lopen? Dat laat Johan van Caeneghem zien in Stil hart. Net als in zijn eerste jongerenroman, De sneeuw van Mars, speelt het bovennatuurlijke een grote rol.

Veel jongeren die gepest worden, zullen het herkennen: de wens om niet te bestaan. Ook Elias, de hoofdpersoon in Stil hart, wil soms dat hij er niet meer is. En op een dag slaagt hij erin zijn hart stil te zetten. Maar hij gaat niet dood. Hij verandert in een soort superheld. Opeens kan hij keihard lopen, is hij heel erg sterk, en doen al zijn zintuigen het beter dan menselijk mogelijk is.

Elias houdt zijn geheim voor zichzelf. Alleen Lies, uit zijn klas, weet van zijn superkrachten. Zij is ook de enige die de pestkoppen het hoofd biedt.

Maar dan gebeurt er een ramp op school, en Elias gebruikt zijn superkrachten om te helpen. De jongen die hij redt, is uitgerekend de grootste pestkop. Deze gebeurtenis verandert alles. Elias’ geheim is bekend. En de pestkop ziet zijn fouten in. Eindelijk heeft Elias weer zin om naar school te gaan.

Een spannend verhaal met een moraal, waar in de les goed over gesproken kan worden.

ISBN: 978-90-8696-270-9

€ 13,50
  • Bij afname van 10 stuks: € 12,50 per stuk
  • Bij afname van 20 stuks: € 11,50 per stuk