Maya en haar beste vriend Tim hebben samen een band opgericht: Serum. Dat betekent tegengif en is de naam van de band omdat Serum tegen racisme, seksisme en homofobie is. Alles lijkt de bandleden voor de wind te gaan en Maya kon niet blijer zijn. Serum behaalt namelijk grote successen en misschien krijgt de band zelfs een platencontract.

Maar wanneer haar bandleden ermee willen stoppen en Tim wil verhuizen naar Amsterdam, lijkt de grond onder Maya’s voeten weg te vallen. Het ging net zo goed met de band. Waar gaat ze andere muzikanten vinden? En Serum is toch niet hetzelfde zonder Tim, met wie ze de band heeft opgericht? Krijgt ze de band nog bij elkaar of is dit het einde van haar droom?

Als hij weg is, huil ik. Ik laat de tranen over mijn wangen lopen.
Net zo lang totdat alle tranen op zijn. Ik weet niet wat ik zonder Serum moet doen.
Ik weet al helemaal niet wat ik zonder Tim moet doen.
Serum is mijn tegengif.
Zonder dat red ik het niet
Met rode ogen val ik in slaap.

 

Op voorraad

Specificaties

Titel Serum
ISBN 978-90-8696-597-7
Auteur Mårten Melin
Vertaler / hertaler Klaas Thees van Hoek
Leesniveau A1/A2
Serie De Leesstraat
Aantal pagina's 40
Bindwijze Hardcover
Illustraties Nee
Taal Nederlands
Uitgeverij Eenvoudig Communiceren
Leeftijd 12 - 16, 12 - 18

Inkijkexemplaar