Twee jongens hebben een muziekbandje en een meisje mag met hen meedoen: Selda, een vluchtlingenmeisje uit Baskistan. Zij woont met haar familie in een vakantiepark dat ingericht is als vluchtelingenkamp.
Maar haar familie krijgt geen status en dus moet Selda kiezen: met haar familie mee naar haar thuisland of hier blijven en haar studies afmaken. Selda beslist mee te gaan om haar moeder te steunen. Owen snapt er niets van, hij en Selda zijn toch een koppel? Komen ze elkaar nog ooit tegen?
Nieuw verhaal over en voor jongeren in makkelijke taal, in de Reality-reeks. Over de soms bittere realiteit waar jongeren mee te maken krijgen. Perfect les- en leesmateriaal voor OKAN-klassen en voor beroepsonderwijs. Of gewoon lekker lezen voor jongeren die extra moeite hebben met lezen.
Een fragment:
Het gaat om het bijzondere van deze rap.
Twee Nederlandse jongens en een
meisje uit Baskistan. Zij hebben samen de rap
bedacht en het dansen erbij. Stijlen komen
samen. Culturen komen samen. En ze zijn pas
veertien!
Titel: Weg van jou; verliefd op een vluchteling
Auteur: Marian Hoefnagel
Voor: jongeren vanaf 12 jaar
Leesniveau: A2/1F
88 pagina's