Bel ons: 0031 20 520 60 70

Skip to Main Content »

You're currently on:

Op hoop van zegen

Op hoop van zegen

Kniertje leefde ooit met haar man en hun vier zoons samen. Maar de vissersvrouw kreeg veel verdriet te verwerken. Haar man werkte als visser en verdronk op zee. Ook twee van haar zoons stierven op zee. Kniertje probeert zo goed en zo kwaad als het kan verder te leven. Ze werkt als schoonmaakster bij een rijke reder, de heer Bos. De vissers uit de buurt zijn bij hem in dienst. Reder Bos doet alsof hij om zijn werknemers geeft. Maar eigenlijk kan hem niet schelen als zijn vissers verdrinken. Hij heeft belangrijkere dingen aan zijn hoofd: hij moet geld verdienen. Op hoop van zegen is een toneelstuk van Herman Heijermans, het is geschreven in 1900. In die tijd waren veel mensen arm. Heijermans wilde met zijn toneelstukken aandacht vragen voor armoede en onrecht.

Thema’s dood, armoede, Nederland, visserij
Reeks  Literatuur voor beginners
Auteur Herman Heijermans
Bewerking Marian Hoefnagel
ISBN
978-90-8696-244-0
Leesniveau A2/B1
Aantal pagina’s 80
Prijs € 9,00

ISBN: 978-90-8696-244-0

€ 9,00
  • Bij afname van 10 stuks: € 8,00 per stuk