Sinem en het water Willemijn Steutel
Het is ramadan, en het is bloedheet. De Turkse Sinem maakt eten voor als de zon onder is. Cem, haar zoon van 13, doet voor het eerst ook mee met de ramadan. Hij wil met zijn vrienden gaan zwemmen in de rivier. Maar is dat wel een goed idee op een lege maag?
Sinem denkt na. Ze wil niet streng zijn.
Is ze te bezorgd?
‘Mama, ik heb drie zwemdiploma’s’, zegt Cem.
‘We zijn met een paar jongens’, zegt
Roy. ‘We passen goed op elkaar.’
‘Oké, een uurtje dan’, zegt Sinem.
Cem is blij. Hij geeft zijn moeder een knuffel.
Sinem en het water maakt deel uit van de reeks Een dag in.... Deze reeks is speciaal geschreven voor inburgeraars. Ieder deel speelt zich af in een van de 12 maanden van het jaar. Sinem en het water speelt zich af in juli. Alle verhalen zijn op A1-leesniveau geschreven.
Op voorraad
Specificaties
Titel | Sinem en het water |
---|---|
ISBN | 978-90-8696-485-7 |
Auteur | Willemijn Steutel |
Aantal pagina's | 40 |
Bindwijze | Paperback |
Illustraties | Ja |
Taal | Nederlands |