Populair

Dit is het verhaal van Anton de Kom. Het verhaal van een man die houdt van zijn land, en die geeft om zijn medemens.
En die vanuit die liefde vertelt hij het verhaal van de slavernij. Hij vertelt over de rol van Engeland en Nederland in het creëren van een maatschappij waarin mensenhandel en slavenarbeid normaal werden.

Hij vertelt het verhaal van de onderdrukking en het verzet. Hij roemt de helden van de slavenopstanden in Suriname: Jolie Coeur, Bonni en Baron.  Hij spreekt ook over de helden waar hij op school over leerde: Hollandse helden, zoals Coen en De Ruyter.

Er ligt een land tussen de blauwe zee en de groene jungle.
Tussen de hoge bergen en brede rivieren. Dat land is Sranang,
ons vaderland. Hollanders noemen het Suriname.

Op voorraad

Specificaties

Titel Wij slaven van Suriname
ISBN 978-90-8696-349-2
Auteur Anton de Kom
Vertaler / hertaler Jet Doedel
Aantal pagina's 96
Bindwijze Paperback
Illustraties Nee
Taal Nederlands
Uitgeverij Eenvoudig Communiceren

Inkijkexemplaar

Vaak meebesteld

Lesmateriaal bij: Wij slaven van Suriname
€ 25,00
Hoe ik mijn vrijheid kocht; naar het beroemde verhaal van Olaudah Equiano
€ 16,50