In ’t Hooge Nest leer je de joodse zusjes Lien en Janny kennen. Zij sluiten zich tijdens de Tweede Wereldoorlog aan bij het verzet - met gevaar voor eigen leven. In de bossen bij Naarden runnen ze samen een onderduik- en verzetshuis: ’t Hooge Nest. Dat lijkt een veilige plek voor hun families en de overige onderduikers. Maar voor hoe lang?

Omdat Jaap niet thuis is, nemen de Duitsers vader mee. Vader is ziek en ziet niet meer goed. En nu zit hij dus in de cel. Janny zoekt meteen hulp bij een advocaat in Amsterdam. Die advocaat heeft al vaker opgepakte joden vrij gekregen. Ook nu lukt het. Tien dagen later is vader gelukkig weer thuis. Iedereen is opgelucht. Maar de advocaat zegt: ‘Jullie moeten weg uit Amsterdam. Alles gaat nog veel erger worden.’

 

Op voorraad

Specificaties

Titel 't Hooge Nest
ISBN 978-90-8696-718-6
Auteur Roxane van Iperen
Vertaler / hertaler Jet Doedel
Leesniveau A2/B1
Serie Leeslicht
Aantal pagina's 136
Bindwijze Paperback
Illustraties Nee
Uitgave Hertaalde tekst
Taal Nederlands
Uitgeverij Eenvoudig Communiceren

Inkijkexemplaar

Vaak meebesteld

Leeslicht
Lesmateriaal bij: 't Hooge Nest
€ 25,00