Hannelore - het meisje uit de sekte Frank Krake
Dit is het intrigerende verhaal van een meisje dat vijftien jaar opgroeide in een sekte in Nederland. Dat meisje is Hannelore. In 2020 nam ze Frank Krake in vertrouwen en vertelde ze haar verhaal. Over het leven in de sekte en erna.
Sinds Hannelore drie jaar oud is, groeit ze op in de sekte waar ook haar ouders lid van zijn: de Gemeente Gods. De sekte zat in een oud klooster in Nederland, onder leiding van ‘profeet’ Sipke Vrieswijk en zijn partner Aagje. Hannelore komt niet veel buiten. Als kind vindt ze dat niet erg. Het is vertrouwd. Maar ze wordt gehersenspoeld en seksueel misbruikt. Na 15 jaar komt de politie haar bevrijden. Eigenlijk is dat niet wat ze wil. Ze is gewend aan de sekte en moet leren om een nieuw leven in de buitenwereld op te bouwen. Als lezer ben je getuige van haar ervaringen tijdens de sekte en erna. Dit boek vertelt je hoe het is om in een sekte te leven. En hoe het Hannelore lukt om zich daarna stand te houden.
‘De wereld buiten het klooster is gevaarlijk’, vertelt Vrieswijk op kerstavond.
‘Mensen begrijpen niet wat wij hier doen.
Praat daarom zo min mogelijk met mensen buiten het klooster.
Vooral niet met je familie.’
Op voorraad
Specificaties
Titel | Hannelore - het meisje uit de sekte |
---|---|
ISBN | 978-90-8696-578-6 |
Auteur | Frank Krake |
Vertaler / hertaler | Karine Jekel |
Aantal pagina's | 120 |
Bindwijze | Paperback |
Illustraties | Nee |
Taal | Nederlands |