Cleopatra is nog heel jong als haar moeder sterft. Voor haar zus van 14 betekent de dood van hun moeder het einde van haar jeugd. Haar zus moet namelijk trouwen met hun vader. Cleopatra realiseert zich dat dat ook haar lot zal zijn. Trouwen met haar vader, of met haar broer. Haar familie stamt immers af van de Griekse Goden. En haar familie wil altijd de baas blijven in Egypte. Cleopatra neemt een belangrijk besluit: zij zal zelf, als vrouw, ooit op de troon komen. Wat er ook voor nodig is, zij zal de baas van Egypte worden.

De koning zit in zijn slaapkamer.
‘Ik ga weg, kleine Cleo’, zegt hij.
‘Ik heb het gehoord’, antwoordt de prinses.
‘Ik ga
mee, vader.’
De koning schudt zijn hoofd.
Hij wil zeggen dat
het veel te gevaarlijk is voor haar.
Maar dan legt
Cleopatra haar vinger op zijn lippen.
‘Ik spreek
zeven talen, vader’, zegt ze. ‘Ik kan de gesprekken
van de meeste mensen verstaan. Ik kan uw tolk zijn.’

Veertien – de tijd van je leven gaat over jongeren die 14 jaar zijn, en die in een heel andere tijd of op een heel andere plek leven. Hoe ziet hun leven eruit? Wat vinden zij van hun leven? Welke hoogte- en dieptepunten maken zij mee?

Op voorraad

  • Vanaf 10 stuks voor slechts € 15,00 per stuk  9% korting!

Specificaties

Titel Het geheim van Cleopatra
ISBN 978-90-8696-362-1
Auteur Marian Hoefnagel
Leesniveau A2/B1
Serie 14 jaar, de tijd van je leven
Aantal pagina's 120
Bindwijze Hardcover
Illustraties Ja
Taal Nederlands
Uitgeverij Eenvoudig Communiceren
Leeftijd 12 - 16

Inkijkexemplaar