Tarek vluchtte voor de oorlog. Nu moet hij een andere taal leren. Maar de Nederlandse woorden zeggen hem niks, ze hebben geen smaak of geur. Van zijn docent krijgt hij een dagboek. De opdracht is om er elke dag in te schrijven. Maar wat moet hij schrijven? Alle herinneringen doen pijn. Op een avond begint hij toch. En dan gaan de woorden stromen…

Een hoopvol verhaal over de betekenis van taal en de kracht van meertaligheid.

 

Lees hier een mooie recensie: Libris | Het dagboek, Annelie Drewsen

Op voorraad

Specificaties

Titel Het dagboek
ISBN 978-90-8696-598-4
Auteur Annelie Drewsen
Vertaler / hertaler Klaas Thees van Hoek
Leesniveau Tussen A1 en A2
Serie De Leesstraat
Aantal pagina's 46
Bindwijze Hardcover
Illustraties Nee
Taal Nederlands
Uitgeverij Eenvoudig Communiceren
Leeftijd 14 - 18, 18 +

Inkijkexemplaar

Meer uit deze serie