De voorlezer gaat over de scholier Michael. Hij wordt verliefd op de 20 jaar oudere Hannah. Ze krijgen een relatie. Bij elke ontmoeting leest Michael een boek voor uit de wereldliteratuur. Maar dan verdwijnt Hannah plotseling uit zijn leven. Jaren later ziet Michael haar weer terug in de rechtszaal. Daar ontdekt hij wat het geheim van haar leven is. Het niveau is hoger dan de andere Leeslicht-boeken. Het boek is bijvoorbeeld geschikt voor gevorderde NT2'er en vmbo'ers in de bovenbouw.
 
Van dit boek is een ook film gemaakt. Niemand minder dan Kate Winslet won in 2009 een Oscar voor de hoofdrol in deze film: ‘The Reader’.

Titel: De voorlezer
Auteur: Bernhard Schlink
Reeks: Leeslicht
Voor: Volwassenen en jongeren vanaf 16 jaar
Leesniveau: B1/B2
92 pagina's, paperback
ISBN: 978-90-8696-070-5 
€ 11,00

Op voorraad

Specificaties

Titel De voorlezer
ISBN 978-90-8696-070-5
Auteur Marian Hoefnagel
Illustraties Nee
Taal Nederlands