Pedro is huwelijks-fotograaf. Hij maakt foto’s van mensen op hun trouwdag. Dat was hij niet altijd. Vroeger, toen hij nog in Colombia woonde, maakte hij foto’s voor een krant. Hij vindt zijn werk leuk, maar toch mist hij zijn oude werk. Dat was zijn passie. Tijdens een bruiloft waar Pedro foto’s maakt, ontmoet hij Astrid. Kan zij Pedro helpen?

‘Wil jij dan nooit trouwen?’, vraagt Astrid.
‘Nee, ik denk het niet’, zegt Pedro.
‘Trouwen is niks voor mij. Ik geloof niet in het huwelijk.
Je weet nooit hoe het leven loopt.
Dus hoe kun je iemand beloven om
altijd bij hem of haar te blijven?
Ik blijf daarom ongetrouwd.’

‘Jeetje’, zegt Astrid.
‘Je bent elke week op een trouwfeest
maar zelf wil je niet trouwen!’

Woordwinst 2 is een serie van makkelijk te lezen verhalen, geschreven door NT2-docent Johan van Caeneghem. Deze geïllustreerde reeks is bedoeld voor (jong-)volwassenen die op A1/A2-niveau Nederlands lezen. De thema’s van de boeken zijn ontleend aan de thema’s bij de inburgering op A2. Geschreven op basis van woordenlijsten van Boom NT2.

Op voorraad

Specificaties

Titel De fotograaf
ISBN 978-90-8696-710-0
Auteur Johan van Caeneghem
Aantal pagina's 48
Bindwijze Hardcover
Illustraties Ja
Illustrator Rowan van Gemen
Taal Nederlands

Inkijkexemplaar