Alleen op de wereld Hector Malot
Het beroemde verhaal over de weesjongen Remi in eenvoudige taal. Remi reist heel wat af voordat hij zijn eigen moeder vindt. Bij alle omzwervingen blijkt steeds dat Remi een goed mens is, en dat de meeste mensen hem ook goed behandelen. Hij accepteert zijn lot en vindt troost in kleine dingen. Hij moet wel, want soms helemaal in je eentje op zoek gaan naar wat te eten en een slaapplaats voor de nacht is niet makkelijk. Gelukkig heeft hij gezelschap, van Vitalis, van de hond en veel later, van een goede vriend.
Het werd winter. De wind was ijskoud.
Gelukkig had ik een warm vest gekregen
van Vitalis. Het was net zo’n vest als hij zelf had:
met een schapenvacht aan de binnenkant.
Maar ik had het nog steeds koud.
Op voorraad
Specificaties
Titel | Alleen op de wereld |
---|---|
ISBN | 978-90-8696-491-8 |
Auteur | Hector Malot |
Vertaler / hertaler | Rose Heliczer |
Leesniveau | Tussen A2 en B1 |
Serie | Wereldverhalen |
Aantal pagina's | 104 |
Bindwijze | Hardcover |
Illustraties | Nee |
Taal | Nederlands |
Leeftijd | 10 - 100 |