Bel ons: 0031 20 520 60 70

Skip to Main Content »

You're currently on:

Weer 7 nieuwe e-books!

Sinds vorige maand publiceren wij onze boeken niet alleen op papier, maar ook digitaal! Een sprong in het diepe, die we waagden vanwege het corona-virus. Ook al zijn bibliotheken, scholen en boekwinkels inmiddels weer open, toch zal onze samenleving de komende tijd behoorlijk ‘thuis-georiënteerd’ blijven. En wat past daar beter bij dan een e-book dat je in een paar kliks op je tablet, smartphone of e-reader hebt staan?! De komende tijd breiden wij daarom ons digitale aanbod uit. Kijkt u even mee met onze nieuwste digitale titels?

Wij slaven van SurinameWij slaven van Suriname


Een relevante titel in deze roerige tijd. Wij slaven van Suriname werd in 1934 geschreven door Anton de Kom, zoon van een slaafgemaakte.

Het is het eerste boek dat de Surinaamse geschiedenis beschrijft vanuit anti-koloniaal oogpunt. De Kom roemt de helden van de slavenopstanden in Suriname: Jolie Coeur, Bonni en Baron.

En hij spreekt ook over de helden waar hij op school over leerde: Hollandse helden, zoals Coen en De Ruyter. Deze versie van 'Wij slaven van Suriname' is door Jet Doedel hertaald in toegankelijke taal.

Niks
Een spannende pageturner in eenvoudige taal!

Nik gaat hard achteruit. Hij raakt zijn bedrijf kwijt, zijn vrouw is bij hem weg, hij heeft geen contact meer met zijn zoon. Hij is zwaar aan de drank en komt nergens anders meer aan toe.

Als hij een e-mail krijgt uit China, meet een zakenvoorstel wat precies in zijn straatje past, besluit hij erop in te gaan. Hier kan hij een grote klapper maken, en zijn leven weer oppakken. Maar als iets te mooi is om waar te zijn...

ValsVals


Vals is een spannende jongerenroman, geschreven door de populaire schrijfster Mel Wallis de Vries.

Het verhaal gaat over Kim, Abby, Feline en Pippa. De vier vriendinnen gaan in de kerstvakantie naar een huisje in de bergen.

Maar wat een gezellig weekje moet worden, verandert al snel in een vreselijk drama. Ze raken ingesneeuwd en hebben steeds ruzie. En dan is op een ochtend Kim ineens verdwenen. De anderen blijven doodsbang achter. Zijn ze wel alleen in het huis? En kennen de vriendinnen elkaar wel zo goed als ze dachten?


In 2018 werd het boek Vals verfilmd. En er is ook een musical van gemaakt.

Ontspoord


Tolga mist veel lessen doordat hij voor zijn zieke moeder moet zorgen. Daardoor is school niet zo leuk voor hem. Behalve de technieklessen, die vindt hij super. Als hij juist daar uitgescholden wordt voor luie Turk, knapt er iets in hem.


Ontspoord maakt deel uit van de serie BoekenBoeien 2 | Daar kun je op rekenen! In de serie zijn 640 "rekentaalwoorden' verwerkt, gemiddeld tachtig woorden per deel.

Het Jungleboek
Wie kent Mowgli het mensenjong niet? Het is een van de bekende verhalen uit Het Jungleboek van Rudyard Kipling en stamt uit 1894. In deze bewerking zijn drie verhalen uit Het Jungleboek makkelijk leesbaar gemaakt.

De kleine prinsDe kleine prins
De kleine Prins, van Antoine de Saint-Exupery, werd in meer 160 talen vertaald, en niet lang geleden door Eenvoudig Communiceren ook in makkelijk Nederlands.

De kleine Prins is poëtisch verhaal, een modern sprookje, waar zowel kinderen als volwassenen plezier aan beleven.

Alleen op de wereld
Het beroemde verhaal over de weesjongen Remi in eenvoudige taal. Remi reist heel wat af voordat hij zijn eigen moeder vindt.

Bij alle omzwervingen blijkt steeds dat Remi een goed mens is, en dat de meeste mensen hem ook goed behandelen. Hij accepteert zijn lot en vindt troost in kleine dingen. Een heerlijk boek om even in te verdwijnen.

Lezen voor Iedereen

Voor veel mensen zijn 'gewone' boeken veel te moeilijk. Daarom maakt uitgeverij Lezen voor Iedereen romans en werkboeken in eenvoudig Nederlands. Door een eenvoudigere verhaalstructuur, kortere zinnen, grotere letters, eenvoudigere grammatica en makkelijkere woorden. Zo kunnen jongeren en volwassenen die moeite hebben met lezen opeens wél een boek uitlezen. Dat geeft zelfvertrouwen en brengt het plezier in lezen terug.

 

Keurmerk Makkelijk Lezen

 

Bekijk nieuwsarchief

Nieuws