Bel ons: 0031 20 520 60 70

Lezen voor Iedereen

Skip to Main Content »

You're currently on:

Romeinse tweeling

Romeinse tweeling

Roman over het opgroeien van de tweeling Gaius en Julia in het Rome van net na Christus.
Gaius en Julia komen uit een goede familie. Ze hebben een huis, en ze hebben onderwijs gekregen. Als ze 14 zijn, verandert hun leven. Ze zijn geen kind meer, maar moeten als volwassenen verder. Gaius hoort vanaf zijn verjaardag bij de mannen, en Julia wordt uitgehuwelijkt. Het verhaal van de twee tieners wordt vooraf gegaan door de mythe over het ontstaan van de stad Rome: de strijd tussen de tweeling Romulus en Remus.

Dit is het tweede deel in de serie Veertien, de tijd van je leven.
Romeinse tweeling staat op de shortlist van de Thea Beckmanprijs 2017 voor het beste historische jeugdboek in de leeftijdscategorie 12 jaar en ouder!
Op 16  september is in het Archeon de bekendmaking van de winnaar.

Het eerste deel uit de serie Veertien; de tijd van je leven: Als slavin geboren, was getipt voor de prijs van de Jonge Jury 2015!


Auteur: Marian Hoefnagel
Voor: jongeren en volwassenen vanaf 10 jaar
Leesniveau: A2
Thema's: uitgehuwelijkt, slavernij. Romeinse tijd, dood, geschiedenis
96 pagina’s
Geïllustreerd
Gebonden uitgave


ISBN: 978-90-8696-224-2

€ 16,50
  • Bij afname van 10 stuks: € 15,00 per stuk