Ahmad komt uit Syrië en spreekt nog niet zo goed Nederlands. Toch wil hij net als zijn vrienden werken bij de supermarkt. Maar wat als zijn Nederlands niet goed genoeg is?

Na de les blijf ik zitten.
‘Meneer, kunt u mij helpen?’, vraag ik.
‘Wat kan ik voor je doen?’, vraagt
meneer Groen.

‘Ik moet woensdag praten met de
meneer van supermarkt De Giraf.
Ik wil daar werken. Als vakkenvuller.
Mijn vrienden van voetbal zijn ook
vakkenvuller.
Maar ik ben bang. Mijn Nederlands is
niet goed.’

 

Superrr is een serie van tien extra makkelijk te lezen boeken, speciaal voor leerlingen in het ISK/OKAN. Door het lezen van deze verhalen – over bijbaantjes, vriendschap en verliefdheid – gaat hun taalvaardigheid met sprongen vooruit.

Tijdelijk niet leverbaar

Specificaties

Titel Ahmad wil aan het werk
ISBN 978-90-8696-320-1
Auteur Mirjam Eppinga
Leesniveau A1
Serie Superrr
Aantal pagina's 40
Bindwijze Hardcover
Illustraties Ja
Illustrator Elisa Zee
Taal Nederlands
Uitgeverij Eenvoudig Communiceren
Leeftijd 12 - 18

Inkijkexemplaar